2.06.2007

گزارشی از جو شدید اختناق و سرکوب در دانشگاه زنجان

شکل گیری جریانهای خطرناک و تلاش برای حاکم کردن جو شدید رعب و وحشت در میان دانشجویان دانشگاه زنجان
در طی روزهای اخیر و بعد از احضار برخی دانشجویان به کمیته انظباتی، برخی دیگر
نیز به صورتهای غیر مستقیم از سوی مسئولین دانشگاه تذکراتی را جهت فاصله گرفتن از فعالیتهای هویت طلبی دریافت نموده اند.
در این میان برخوردهای شگفت آور دیگری نیز از سوی نیروهای خارج دانشگاه برای ممانعت از فعالیتهای دانشجویان انجام می شود که حاکی از شکل گیری جریانهای بسیار خطرتاکی به منظور ایجاد جو رعب و وحشت در میان فعالان دانشجویی است.
چند تن از دانشجویان دانشگاه زنجان که از فعالان جنبش دانشجویی آزربایجان(اعضای جمعیت اسلامی) می باشند طی روزهای اخیر در داخل شهر زنجان از سوی افراد نا شناس شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
همه این افراد تقریبا به طریق مشابه زیر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند:
در حالی که دانشجویان برای انجام برخی کارهای روزمره در داخل شهر حضور می یابند به طور اتفاقی با برخی افراد مواجه می شوند که آنان خود را از فعالان حرکت ملی آزربایجان در شهر زنجان و نیز دوستان صمیمی برخی از فعالان دیگر دانشجویی معرفی می کنند و بعد از صحبت با این دانشجویان و جلب اعتماد نسبی آنان، با دادن اطلاعات دقیق از فعالان حرکت، آنان را به مکانهای خلوت برده و به صورت کاملا دوستانه تقاضا میکنند که به خانه این افراد جهت صحبتهای بیشتر بروند که در این زمان دانشجویان متوجه برخی از حرکات مشکوک شده و از خواسته آنان استقبال نمیکنند. در پی امتناع دانشجویان از حضور در منزل این افراد، آنان دانشجویان را شدیدا مورد ضرب و شتم قرار داده و به محض عبور عابران از میان آنان دلیل زد و خورد را به مسائل ناموسی و بی بند وباری ربط می دادند و با صدای بلند میگفتند که دیگر نبینیم وزاحم ناموس مردم شوید و سعی میکنند که دانشجویان را با خود ببرند که دانشجویان موفق به فرار میشوند.
این نوع اتفاقات در حالی در دانشگاه زنجان صورت میگیرد که جمعیت اسلامی دانشجویان این دانشگاه از سوی هیات نظارت دانشگاه منحل گردیده و همچنین دبیر تشکل چندین بار از سوی مسئولین دانشگاه تهدید شده است که در صورت عدم کناره گیری از فعالیتهای هویت طلبی در دانشگاه، اخراج خواهد شد. با این اوصاف جمعیت اسلامی طی اطلاعیه ای رسمی مسئولان دانشگاه را به دلیل تخلفات مکرر فاقد صلاحیت تصمیم گیری برای تشکلهای دانشجویی دانسته است.
اکنون نهادهای خارج از دانشگاه با دیدن اصرار و مداومت دانشجویان هویت طلب بر ادامه فعالیتهای خود متوسل به راههای دیگری شده اند و سعی میکنند با عناوینی چون "برخورد با ارازل و اوباش " فعالان را مرعوب سازند.
تلاش کنیم تا این توطئه کثیف رژیم شوونیستی فارس را نیز فاش ساخته و از دانشجویان حمایت کنیم.

2 yorum:

dustaq dedi ki...

پارس رژیمی بیزی آرادان آپارماق اوچون هر نه ایش النده ن گلسه اسیرگه مه یه جک؛آما بونو بیلسین کی بیر میلتی آرادان قالدیرماق اولماز

dustaq dedi ki...

یاشاسین آذربایجان
یاشاسین آذربایجانین گؤزه ل یوردو زنجان