6.06.2007

امواج انقلاب فرهنگی دوم در آذربايجان



اورمونيوز(۱۵ خرداد ۱۳۸۶):‌ هنوز چند روز از سالگرد انقلاب فرهنگی و زمزمه هايی مبنی بر احتمال تكرار آن در فضای دانشگاهی كشور نگذشته است. در اين ميان و در راستای جامه عمل پوشاندن به اين ادعا اتفاقات مهمی در دانشگاههای كشور به وقوع پيوسته است كه دامنه اين اتفاقات بر خلاف انقلاب فرهنگی نخست علاوه بر اساتيد دانشگاه گريبانگير دانشجويانی نيز گشته است كه منتقد سياستهای دولت مي باشند.
اما در آذربايجان چه خبر است؟
امواج اين انقلاب فرهنگی بی شك به دانشگاه های آذربايجان نيز رسيده است. در هفته های گذشته و در جریان اعتراضات خرداد ماه در شهرهای آذربایجان، اكبر پاشايي و مهدی حاج محمدی از دانشجويان دانشگاه اورميه به طرز بی سابقه ای يكی هنگام صرف غذا در سلف دانشگاه و ديگری از داخل اتاق خوابگاه خود دستگير و به اداره اطلاعات اورميه تحويل داده شده اند. در نظر داشتن اين نكته ضروری است كه تاكنون سابقه نداشته است كه دانشجويي در محوطه دانشگاه توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت شود.
در اين ميان پرويز سلطاني (آراز) از داخل منزل دانشجويی خود بازداشت شده و دانشجويان ديگری چون مهناز محمد زاده، وحید نصیری، وحید بهادری، داریوش امامی زاده، بهنام نورمحمدی، منصور ائلیاری، ساسان كيوانی، توحيد سلطانی،‌ جعفر كريمی، موسی پريزاد، و ... نيز دستگير شده اند.
در عين حال زمزمه هايي مبني بر احتمال اخراج ايلقار عليزاده استاد دانشگاه دانشكده فنی اورميه به دلايل نامعلوم شنيده شده است.
به نظر می رسد امواج انقلاب فرهنگی بسيار فراتر از آنچه در رسانه های منتقد سراسری به آن پرداخته می شود، باشد.

Hiç yorum yok: