8.06.2007

عفو اؤرگوتونون بیان نامه سی سعید متین پورون دورومو حاققیندا

بیانیه امنستی اینترنشنال در مورد وضعیت نامعلوم سعید متین پور
07 ژوئن 2007 امنستی اینترنشنال(سازمان عفو بین الملل) بیانیه ای در خصوص وضعیت نامعلوم سعید متین پور فعال فرهنگی و حقوق بشری آذربایجانی منتشر کرده است.
سعید متین پور- فعال فرهنگی و حقوق بشرآذربایجانی ایران : مورد تقاضا :
سعید متین پورفعال فرهنگی - حقوق بشری و مدافع حقوق آذربایجانیهای ایران می باشد. از 25 مه بازداشت شده است و ممکن است هم اکنون در معرض شکنجه و بدرفتاری باشد.
سعید متین پور همراه با همسر خود در یکی از خیابانهای زنجان بازداشت شده است ماموران متین پور را روانه بازداشتگاه نموده و همراه با همسر ایشان به منزل مسکونی وی مراجعه کرده و پس از چندین ساعت تفتیش و بازرسی خانه کتابها - آلبوم عکس خانوادگی و کامپیوتر شخصی او را با خود برده اند. ماموران هنگام ترک منزل به خانم عطیه طاهری هشدار دادند که از هرگونه انعکاس خبر دستگیری همسرش خودداری نماید.
متین پور توسط نیروهای امنیتی بدون اخطار و برخلاف قانون کشوری دستگیر شده استو هم اکنون در مکان نامعلومی نگهداری میشودهمسر وی با وجود پیگیریهای مکرر و مراجعاتی که به دادسرا وداگستری زنجان داشته است موفق به کسب اطلاع از وضعیت و محل نگهدارای او نشده اند, مسئولین دادگستری اظهار بی اطلاعی کرده اند.
سعید متین پور در دوم اسفند ۸۵ مقارن با روز جهانی زبان مادری نیز در زنجان توسط لباس شخصی ها بازداشت شده و مدت ۱۰ روز در انفرادی به سر برده بود.
عفو بين‌الملل اعتقاد دارد متین پور زندانى سياسى می باشد، که در نتيجه بيان عقايد از روى وجدان بازداشت‌شده است، كه فوراً و به طور بلاشرط بايد آزاد گردد.لینک اصلی بیانیه :
http://web.amnesty.org/library/index/engMDE130202007?open&of=eng-IRN

Hiç yorum yok: