9.07.2007

احتمال اتمام بازجویی متین پور در روزهای آینده

تماس تلفنی سعید متین پور با همسرش
سعید متین پور فعال ترک حقوق بشر و ژورنالیست ترک که از ۴۲ روز پیش در بازداشت وزارت اطلاعات به سر می برد طی تماس تلفنی از زندان اوین از امکان اتمام بازجوییهایش در روزهای آینده و ارجاع پرونده به دادگاه انقلاب خبر داد।
خانم عطیه طاهری همسر سعید متین پور در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ دوستاق در زنجان گفت:"چند روز پیش به اداره اطلاعات زنجان مراجعه نمودم و خواهان تعیین تکلیف همسرم واطلاع از موارد اتهامی وی شدم اما ماموران اطلاعاتی پس از ۳ ساعت معطلی در نهایت به من جواب سر بالا دادند ومن نیز گفتم که اگر قرار است این روند ادامه یابد من هم برنامه هایی دارم "وی ادامه داد:"سعید روز سه شنبه۱۲/۴/۸۴ با خانه تماس گرفت و از امکان اتمام مراحل بازجویی خود در روزهای آینده خبر داده بود"وی افزود :"این تماس تلفنی سعید س از ۱۷ روز از آخرین تماس سعید حاصل شد" خانم طاهری ابراز امیدواری کرد که پرونده سعید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود وسعید هرچه زودتر آزاد شود.
سعید متین پور یکی از فعالین شناخته شده حقوق بشری در آذربایجان است که در جهت دفاع از حقوق ملی ترکها فعالیت داشته است.لازم به ذکر است که سازمان گزارشگران بدون مرز در روزهای اخیر باصدور بیانیه ای به حبس این روزنامه نگار ترک اعتراض کرده بود وخواهان آزادی وی گردیده بود همچنین سازمان عفو بین الملل نیز طی بیانیه ای در روز7 ژوئن2007 به بازداشت متین پور اعتراض کرده بود.

Hiç yorum yok: