29.07.2007

شکنجه ومحاکمه بدون حضور وکیل وحکمهای سنگین یک فعال دانشجویی ترک


هفت ماه حبس دیگر برای دانشجوی زندانی در اورمیه

نا به گزارش خبرنگار وبلاگ دوستاق از تبریز هادی حمیدی شفیق دانشجوی ۲۳ ساله تبریزی که در زندان مرکزی اورمیه در حال گذراندن محکومیت ۱۰ ماهه خویش است٬ در نتیجه شکایت معاون دادستان عمومی و انقلاب اورمیه به ۷ ماه حبس دیگر محکوم شده است।
این دانشجوی رشته معماری دانشگاه آزاد ارومیه اولین بار در تظاهرات دوم خرداد ماه مردم اورمیه در سال ۱۳۸۵ مقابل ساختمان صدا وسیمای اورمیه بازداشت٬ و بعد از ۲۰ روز حبس در بازداشتگاه اطلاعات اورمیه با وثیقه آزاد و پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به یک سال حبس تعلیقی محکوم شد. وی ۲۱ آذر ۱۳۸۵ برای دومین بار در جریان جشنهای نورافشانی به مناسبت سالگرد رسمی شدن زبان ترکی و تشکیل حکومت ملی آذربایجان در چهار راه دانشکده اورمیه دستگیر و پس از تحمل یک ماه حبس در بازداشتگاه اداره اطلاعات اورمیه و محاکمه مجدد٬ به جرم شرکت در راهپیمایی غیر قانونی و اقدام علیه امنیت کشور به پرداخت ۲ میلیون ریال جریمه نقدی و به جرم عضویت در حزب تجزیه طلب گایپ (حزب استقلال آذربایجان جنوبی) و فعالیت برای تشکیل حکومت پان ترکیستی با قصد تجزیه کشور به تحمل ۱۰ ماه حبس محکوم گشت.
هادی حمیدی اخیراْ در نتیجه شکایت معاون دادستان عمومی و انقلاب اورمیه و به جرم تهیه و داشتن سی دی با محتویات توهین به مقام معظم رهبری و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به هفت ماه حبس دیگر محکوم شده است.
همچنین هادی حمیدی در حالیکه تنها ۱۲ واحد از درسهایش باقی مانده بود٬ از دانشگاه نیز اخراج شده است. به گفته برخی از فعالین حرکت ملی آذربایجان که از زندان آزاد شده اند٬ دو انگشت هادی حمیدی در اثر شکنجه هنگام بازجویی ها شکسته بود که به علت کمبود مراقبت هنوز بهبود نیافته است.

Hiç yorum yok: