17.06.2007

(آخرین وضعیت بازداشت شدگان نقده(سولدوز
با گذشت یک ماه از موج سرکوب فعالین ملی و هویت طلب آذربایجان اطلاعات جدیدی از وضعیت بازداشت شدگان در اختیار رسانه ها قرار میگیرد.
یکی از فعالین هویت طلب نقده که نخواست نامش فاش شود در گفتگویی با وبلاگ حق با دعوت گروههای آذربایجانی به اتحاد بیشتر و با انتقاد از سکوت بیشتر رسانه ها و گروههای مدعی دفاع از حقوق بشر ایران در قبال نقض فاحش حقوق بشر و بازداشتهای فله ای جوانان هویت طلب در آذربایجان اظهار داشت: بی شک مواضع امروز افراد و گروهها در حافظه ملت آذربایجان نقش خواهد بست و این جریانهای به ظاهر دموکرات و مدافع حقوق شهروندی دیر یا زود جواب همراهی و همدلی خود را با سیستم سرکوب .و اختناق خواهند گرفت
وی با تشکر از معدود رسانه ها و گروههای دانشجویی که با رفتار مسئولانه به دفاع از حقوق انسانی هویت طلبان آذربایجان می پردازند گفت که ما رفتار همه گروههای سیاسی را در نظر داریم و دفاع مسئولانه این گروهها از بازداشت شدگان آذربایجان به نزدیکی و اتحاد عمل بیشتر حرکت ملی آذربایجان با آنها خواهد انجامید.
بر اساس اظهارات این هویت طلب ترک تعدادی از دستگیر شدگان نقده از جمله 1- فرامرز غلام زاده 2- صادق معین زاده 3- بهزاد قوجایی 4- مصطفی قاسمی 5- نعیمی 6- قهرمان قنبری که نزدیک به 30 روز در بازداشت اداره اطلاعات بودندبه قید وثیقه آزاد شده اند. همچنین مهندس ابراهیم معینی نیز پس از 30 روز بازداشت انفرادی و با حکم ده ماه حبس تعزیری به زندان منتقل شده است .بر اساس این گزارش میرعلی رضایی - مسئول موسسه غیر دولتی بیلیم یولو در سولدوز و مدرس زبان تورکی - و سیروس صیامی - هنرمند نوازنده فعلا در بازداشت اطلاعات می باشند. از وضعیت دیگر دستگیر شدگان از جمله ولی آذریون ( برادرشهید توحیدآذریون) اطلاعی در دست نیست .

Hiç yorum yok: