17.06.2007





بلاتکلیفی سعید متین پورفعال
حقوق بشر ترک
و جلیل غنی لو در زنجان


نهادهای قضایی وامنیتی استان زنجان همچنان از دادن هرگونه اطلاعاتی در محل مورد محل نگهداری و قاضی پرونده وموارد اتهامی سعید متین پور فعال حقوق بشر آذربایجانی و جلیل غنی لو فعال ترک به خانواده های آنها امتناع میکنند.
عطیه طاهری همسر سعید متین پور وتوکل غنی لو برادر جلیل غنی لو در مصاحبه با خبرنگار وبلاگ دوستاق در زنجان این مطلب را عنوان کردند.خانم طاهری همچنین خبر از تماس سعید با خانه در روز یکشنبه ۲۷ خرداد داد.وی ادامه داد:"به سعید گفته بودند تا در حیطه احوالپرسی با ما صحبت کند وحتی اجازه ندادند که در مورد موارد اتهامی ومحل نگهداری ونام قاضی پرونده با وی صحبت کنیم".توکل غنی لو نیز گفت:"دستگاه قضایی و وزارت اطلاعات استان همچنان از دادن نام شعبه رسیدگی کننده ونام قاضی پرونده برادرم امتناع میکنند".وی همچنین خبر از تماس تلفنی جلیل در روز یکشنبه ۲۰ خرداد داد و از وضعیت بلاتکلیف پرونده برادرش انتقاد کرد.
همچنین مامورین اطلاعاتی به خانواده متین پور گفته اند که پرونده تکمیل شده است وسعید را پیش قاضی می بریم. همچنین دادستان استان زنجان(گل محمدی) در جریان ملاقات مادر سعید متین پور با وی به مادر سعید گفته است که "پرونده هیچ ارتباطی به ما ندارد و پرونده در دست تهران است "

Hiç yorum yok: