5.06.2007

بیانیه اعلام حمایت فعالین حرکت ملی آذربایجان ( اورمیه ) از دانشجویان در بند جنبش دانشجوئی آذربایجان


ملت شریف آذربایجان
مردم آگاه اورمیه
اول خرداد امسال، ملت آذربایجان در آزمونی بزرگ حصار امنیتی شونیسم فارس را در هم شکسته و در گرامی داشت اولین سالگرد اعتراضات ضد آپارتایدی خرداد ماه 1385 سر افرازانه قد بر افراشتند. با اینکه تجعمات مدنی و دمکراتیک ملت آذربایجان در شهرهای مختلف با یورش ماموران انتظامی و نظامی روبرو شد و به جز تبریز قهرمان ، تقریبا آغاز تجعمات در سایر شهر ها امکان پذیر نشد، ولی حضور کاملا دمکراتیک و آرام مردم در خیابان ها باعث سر درگمی و واماندگی سر سپردگان شونیسم فارس گردیده و پیروزی بزرگی را برای ملت آذربایجان رقم زد.متاسفانه سرسپردگان شونیسم فارس پیش از فرا رسیدن اول خرداد ماه در اقدامی عاجزانه ، بسیاری از فعالین حرکت ملی را بازداشت نمودند تا بلکه مانع از آغاز تجعمات گردند. این مواجب بگیران شونیسم فارس در روز سه شنبه اول خرداد ماه ، درمانده از همه جا برای خوش خدمتی به اربابان شونیست خود تعدادی دیگری از مردم حاضر در خیابان ها را کورکورانه بازادشت کردند. اما مقاومت دلیرانه بازداشت شدگان در سلول های انفرادی ومقاومت صبورانه خانواده بازداشت شدگان در مقابل فشار های دور از وجدان روحی و روانی ارگان های امنیتی و قضائی این واقعیت را بر همه ثابت نمود که مبارزه ملی در آذربایجان با سر بلندی راه خود را ادامه می دهد.
ملت شریف آذربایجان
خواهران و برادران
در روزهای پر احساس اول خرداد ماه که فعالین حرکت ملی آذربایجان در شهرهای مختلف خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن اولین سالگرد اعتراضات ضد آپارتایدی ملت آذربایجان می کردند، دانشگاه های آذربایجان نیز صحنه مقابله و مقاومت ملی جنبش دانشجویی آذربایجان بود. جنبش دانشجویی آذربایجان نیروی پیشقراول آزادی و دمکراسی همچنان که در سلسله اعتراضات ملی خرداد ماه 1385 نقش محوری را بر عهده داشت در اولین سالگرد این اعتراضات نیز اندیشمندانه خود را آماده آغاز اعتراضات نموده بود. با کمال تاسف سرسپردگان شونیسم فارس با شکستن حریم علمی دانشگاه فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان را به بدترین شیوه های ممکن هدف سرکوب قرار دادند. در این سرکوب های دور از اصول انسانی و قانونی معاونت های دانشجویی دانشگاه ها، کمیته های انظباطی و حراست های دانشگاه در دانشگاه تبریز و اورمیه خارج از ظوابط قانونی و برای خوش آیند مقامات اطلاعاتی و برای کسب صندلی های بالا تر تبدیل به عروسک های ماشین سرکوب شده و دانشجویان جنبش دانشجویی آذربایجان را در داخل دانشگاه به بهانه های مختلف بازداشت و تحویل ماموران وزارت اطلاعات و امنیت دادند.با گذشت دو هفته از حوادث اول خرداد ماه و در پیشاپیش امتحانات دانشگاهی ، هنوز عده کثیری از فعالین جنبش دانشجویی آذربایجان در بازداشت گاه های اداره اطلاعات به سر برده و برخی از دانشجویان از دانشگاه اخراج و تعدادی از دانشجویان نیز از بیم بازداشت ها حتی در سر کلاس های خود نیز شرکت نمی کنند و پرونده تعداد زیادی از دانشجویان نیز در کمیته های دانشجویی در حال رسیدگی است. با این شرایط به وجود آمده به نظر می رسد که شونیسم فارس عزم خود را برای نابودی جنبش هویت طلبی آذربایجان در داخل دانشگاه ها جزم نموده است .
ما فعالین حرکت ملی آذربایجان ( اورمیه) با محکوم کردن برخورد های خشونت آمیز سرسپردگان شونیسم فارس با جنبش دانشجویی آذربایجان ، آشکارا و بصورت صریح اعلام می کنیم که جنبش دانشجویی آذربایجان جزء جدایی ناپذیر ملت و حرکت ملی آذربایجان می باشد و هر گونه برخورد با فرزندان دانشجوی این ملت می تواند خشم ملی ملت آذربایجان را شعله ور تر کند. ما از مسئولان قضائی و امنیتی می خواهیم سریعا” زمینه آزادی و ادامه تحصیل بی قید و شرط دانشجویان اخراج و بازداشت شده را فراهم آورده و از سیاست پادگانیزه کردن دانشگاه ها دوری کنند. ما به تمامی مسئولان معاونت های دانشجویی، کمیته های انظباطی و حراست های دانشگاه ها خصوصا دانشگاه اورمیه که نقش بسزایی در بازداشت دانشجویان فعال داشتند، هشدار می دهیم که عملکرد آنان همیشه تاریخ در مقابل چشم ملت آذربایجان خواهد بود و اگر اشتباهات گذشته و فعلی خود را با حل و فصل مسئله احضار، اخراج و بازداشت دانشجویان جبران نکنند، در مقابل ملت آذربایجان پاسخ گو خواهند بود.
حرکت ملی آذربایجان( اورمیه)چهاردهم خرداد ماه هشتاد و شش

Hiç yorum yok: